Skönt ändå

Blev tidig kväll igår, Jag, malin, moa och sara anslöt oss först på förfest hos Frank med lite folk, sen gick vi över en sväng itll heddis där det var massor med tjejer och sen bestämde vi oss för att gå tillbaka till frank, jag och malin tog den nyktra vägen genom kvällen. Vi tog sista kvällsbussen hem 22.45.  Nu känns det skönt när man vet att aa, dom flesta ligger ändå hemma och är bakis nu och själv är man uppe före tuppen och mår prima.

Snö har det kommit idag också, bittert värre.

"Kärleken är blind" - Jag och malin satt o diskuterade detta ordspråk/citat igår på bussen, vi kunde inte riktigt förstå vad det betydde. Men sen när 20 talet ungdomarna hoppade av och det vart lugnt och harmoniskt i bussen igen så klickade det, och jag tror nästan att man kan hålla med, i vissa fall iaf.

Vad håller du på med? vad håller vi på med? vad håller jag på med?
Just nu i skedet av mitt liv så är det mesta så komplicerat och ovisst, man flyter bara med utan att veta vart vägen tar slut. Men det är sånt jag vill veta, iaf i detta sammanhang. Det går inte att både ha och äta kakan. Det känns som att det är just det det handlar om.  Jag vet inte alls hur mycket jag litar på det här. Det enda jag vet är att jag vet vad jag känner, och tycker. Hålla dörrar öppna? Va är det för skit?

Imorgon är det gametime, igen, uppe i lappland, Övertorneå rättare sagt. Vi har vunnit över både Överkalix och Tärendö, nu är det dags att krossa Övertorneå också. Halsonten kom tillbaka inatt, men äh, det ska inte vara något problem.  Spelade sist med feber,hosta, nästäppa och halsont och jag överlevde!


image1



Näe, kanske man skulle ta en "Actimel" till frukost!  "Tänk på ditt inre också!"
piz






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0