Denna tentaångest

Som många vet så har jag pluggat en kurs på halvfart medans jag jobbat heltid på mitt jobb. Och det är inte en lätt kurs. Det handlar om juridik! Och för att lära sig juridik krävs det en hel del. Det är många nya ord samt mycket avancerade tolkningar man ska göra av lagrum. Denna tenta skrev jag ju då den 11 Januari och kuggade med nån ynka poäng och måste dessvärre göra om denna nu 16 mars! Ångesten och stressen för den ligger och gnager rejält.  Det handlar mycket om att kunna formulera och argumentera för varför just svaret på frågan blir som den blir. Och när man gör sin första juridiktenta och tenta någonsin så var det inte det lättaste kan jag ju säga! Men en erfarenhet rikare iaf och några högskole poäng om jag klarar denna då!

30 Mars bär det av till Thailand med min karl Petter och får eventuellt sällskap av två till. Det ska bli extremt mysigt och resan är efterlängtad. Så efter tentamen har jag bara grejer att se framemot. Thailand och sen när man kommer hem är det i princip bara en månad kvar till sommarn. Lovely!


Sen idag fick jag även reda på att hoffmaestro kommer till stchann! 17 april. Så det datumet bokar vi in. Nyhemkommen, brun och fräsch! Yeehes.


Näe. Tillbaka till civilrättsboken och på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0